آخرین اخبار

12. تير 1397 - 0:38   |   کد مطلب: 34164
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با تأکید بر اینکه جهادگر کسی است که بی مزد و منت در راه رضای خدا برای رفع مشکلات مردم تلاش می کند، گفت: در این شهرستان 50 گروه جهادی با 500 نفر عضو فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه در همایش اردوها جهادی در این شهرستان گفت: در حالی که شهیدانی همچون عینعلی،  فرمانده گردان 153 , خود را بسیجی عنوان می کردند، بسیجی بودن،  مایه افتخار است.

وی اظهار کرد: کار جهادی روحیه آدمی را صیقل می دهد و مخلصان درگاه حق همیشه در راستای محرومیت زدایی جهادگرانه گام برمی دارند.

«سرهنگ مرتضی سیاهوشی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان هم در این همایش با بیان اینکه کار جهادی، یعنی کاری پرتلاش و منظم و تنها برای خدا، بدون توقع اجر از دیگران، گفت: پس از هشت سال جنگ تحمیلی  با توجه به خسارات وارده به نقاطی از کشور، لزوم روحیه و کار جهادی در دستور کار قرار گرفت که در قالب جهادسازندگی بود و در سال 79 به فرمان امام خامنه ای(مدظله العالی) یسیج سازندگی به میدان آمد تا با تلفیق روحیه بسیجی و جهادی کارهاو برنامه به منظور خدمت رسانی به آحاد مردم شتاب بیشتری به خود بگیرد. 

وی اظهار کرد: عمده فعالیت های بسیج سازندگی در محورهای عمرانی و زیرساختی، آموزشی، فرهنگی و مذهبی، و بهداشتی درمانی است و در سال های اخیر هم با توجه به منویات رهبری و تأکید ایشان بر لزوم سبک زندگی و مشاوره های خانواده، این بسیج است که در میدان عمل خدمت رسانی به مردم را سرلوحه امور خود قرار داده.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان از فعالیت هشت گروه جهادی و زیرگروه های آن در نقاط محتلف شهرستان خبر داد و افزود: تیم های تخصصی جهادی از جمله بسیج جامعه پزشکی، بسیج هنرمندان، بسیج طلاب، بسیج صنعت، معماری و کشاورزی هم در همگام با جهادگران حوزه های محلات و دانش آموزی در قالب تیم های جهادی خواهران و برادران فعالیت دارند.

سیاهوشی تصریح کرد: ویزیت رایگان در مناطق محروم از سوی بسیج جامعه پزشکی، طراحی فضای شهری و دیوارنویسی ها از سوی بسیج هنرمندان، فعالیت های فرهنگی و مذهبی از سوی بسیج طلاب، مشاوره های دانش بنیان در زمینه صنعتی توسط بسیج مهندسین و صنعت، مشاوره های عمرانی، معماری و کشاورزی از سوی اقشار مرتبط بسیج و حتی اجرا شدن طرح های همگام با کشاورزان از جمله فعالیت های عمده بسیج سازندگی با بهره مندی از تیم های جهادی تخصصی است.

وی عنوان کرد: در سال جاری نیز با توجه به ابلاغ جدید و اعتلای بسیج اجرای اردوهای جهادی به صورت متمرکز در منطقه جغرافیایی هدف در شهرستان از جمله روستهای کندر، کهنوش، وردآوردعلیا و ورودآور سفلی انجام می شود.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان ادامه داد: رویکرد این طرح و فعالیت عملیاتی محرومیت زدایی در بازه زمانی سه تا پنج سال است و امروز با شروع فصل اردوهای جهادی به یاری خدا با روحیه جهادی به سوی رفع محرومیت قدم می می داریم.

سیاهوشی با تأکید بر اینکه جهادگر کسی است که بی مزد و منت در راه رضای خدا برای رفع مشکلات مردم تلاش می کند، گفت: در شهرستان تویسرکان 50 گروه جهادی با 500 نفر عضو فعالیت می کنند. 

زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان