آخرین اخبار

26. شهريور 1397 - 0:40   |   کد مطلب: 34496
نماینده مردم تویسرکان در مجلسه شورای اسلامی از حل برخی از مشکلات حق التدریسی ها، مدرسه تیزهوشان و پاسح به مطالبه معاونان مدارس این شهرستان پس از برگزاری جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به برگزاری جلسه ظهر امروز با وزیر آموزش و پرورش، گفت: در این جلسه مشکلات آموزش پرورش تویسرکان و بخش قلقلرود در حوزه مختلف بازسازی و بهسازی مدارس، تأمین امکانات آموزشی و ورزشی و درمانگاه فرهنگیان این شهرستان، مطرح و مطالبات هم عنوان شد تا مساعدت های لازم از وزراتخانه مربوطه جذب شود.
وی به وجود دو نگرانی عمده بین فرهنگیان و خانواده های دانش آموزان در حوزه مدرسه تیزهوشان هم اشاره  و اظهار کرد: برای آزمون مدارس تیزهوشان و حلامه حلی در مرحله برگزاری مشکلاتی بود، اینکه آزمون برگزار شود یا نشود و اما در آخر برگزار شد و بعد از آن مشکل حد نصاب نمراتی بود که باید دانش آموزان به آن حد می رسیدند تا جواز ورود به مدرسه تیزهوشان را کسب کنند.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: در این میان تنها 6 دانش آموز دختر و هفت دانش آموز پسر تویسرکانی آن حد نصاب را کسب کردند و احتمال عدم تشکیل کلاس پایه هفتم با توجه به تعداد اندک دانش آموزان می رفت و نگرانی هایی را برای آنان و خانواده هایشان ایجاد کرده بود.
مفتح تصریح کرد: با طرح این مسئله با وزیر، خوشبختانه قول های مساعدی برای تشکیل کلاس ها حتی با همین تعداد اندک داده شده و وزیر موافقت خود را اعلام کرده و نگرانی دانش آموزان و اولیائشان برطرف شده است.
وی در ادامه به دستورالعمل جدید ساماندهی معلمان که در هفته های گذشته ابلاغ شده هم پرداخت و گفت: این دستورالعمل برای عده ای از معلمان زخمت کشی که به عنوان حق التدریس در سال های گذشته فعالیت داشته اند، نگرانی هایی ایجاد کرده و این احتمال به وجود می آید که شاید کلاس هایی برای این عزیزان نباشد و به عنوان اضافه بر سازمان تلقی شوند و در نهایت برای فرآیند استخدامشان مشکلی رخ دهد، که با مطرح شدن موضوع، در نهایت مسئله معلمان حق التدریسی و نگرانی ان ها از دستورالعمل جدید، مرتفع شد.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس در ادامه درباره نگرانی آن دست از معاونانی که نزدیک به بازنشستگی هستند و امسال احتمال می رود با توجه به تعداد کاهش معاونان مدارس، آنان دیگر در سمت خود نباشند و در نتیجه در حقوق بازنشتگیشان اثر گذارد، اظهار کرد: قرار بر آن شده تا مشکلی در روند حق و حقوق آنان حتی پس از بازنشستگی به وجود نیاید.
زنگنه
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان