آخرین اخبار

20. خرداد 1398 - 7:19   |   کد مطلب: 35722
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه برپایی نمایشگاه های عرضه کالا به تشخیص و درخواست اتاق اصناف است، گفت: با این وجود بهتر است که هر نمایشگاه هدفمندتر و با سازوکار بهتری برپا شود، هم نفع مردم را در نظر بگیرد و هم ضرری برای بازاریان به دنبال خود نیاورد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛  18 خردادماه خبری با عنوان "برپایی نمایشگاهی برای ضربه به بازار و معیشت مردم/طرح تنظیم بازار دولت، تنظیم ندارد" در سایت خبری رودآور منتشر شد و و 17 همین ماه نیز خبری دیگر با عنوان "نمایشگاهی نامبارک برای فلج کردن بازار تویسرکان"، که در هر دو گزارش به عدم رضایت مردم و کسبه از این نمایشگاه پرداخته شد.

اینکه به نظر هیچ ساز و کار مناسبی برای زمان، کالاهای عرضه شده و قیمت کالاها در برپایی نمایشگاه در نظر گرفته نشده و نیاندیشیده اند، نارضایتی هایی به دنبال داشت.

نمایشگاهی که فلسفه برپایی آن قرار بود دوایی بر زخم معیشت تنگ این روزهای مردم باشد در عمل به سمتی دیگر رفت و برپایی آن برای معرفی تویسرکان هم منفعتی به دنبال نداشت.

*با تشخیص اتاق اصناف نمایشگاه عرضه کالا برگزار می شود یا نمی شود

در این باره «حمیدرضا متین» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: آیین نامه برگزاری چنین نمایشگاه هایی به صراحت با اسم و عنوان نمایشگاه کاری ندارد بلکه می گوید که اگر اتاق اصناف موافقت کند از نظر سازمان منع برگزاری ندارد.

وی اظهار کرد: ما نمی خواهیم به صنوف ضربه وارد شود، به همین علت برگزار شدن یا نشدن چنین نمایشگاه هایی با تدبیر اتاق اصناف و با تشخیص آنان است که این مطلب در بند ب ماده 3 آیین نامه آمده و تنها هماهنگی را با ما انجام می دهند.

*نمایشگاه های عرضه کالا هدفمند و با سازوکار بهتری برپا شود/معرفی تویسرکان فراموش نشود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه طبق همین آیین نامه محدودیتی برای عرضه کالاها در نمایشگاه نیست، تأکید کرد: با این حال بهتر است که هر گونه نمایشگاه عرضه کالا با هدف تر و سازوکار بهتری برپا شود، هم نفع مردم را در نظر بگیرد و هم ضرری برای بازاریان به دنبال خود نیاورد.

متین تصریح کرد: باید تدابیری از سوی اتاق اصناف اندیشیده شود تا حین برپایی این نمایشگاه ها، غرفه داران تویسرکانی هم برای عرضه و معرفی سوغات شهرستان ترغیب شده و حضور یابند، بدین ترتیب در معرفی شهرستانشان قدمی مهم برداشته شود و بهتر و به صلاح تر بود در نمایشگاه پارک حیقوق نبی(ع) هم چنین موضوعی روی می داد.

*برای احترام به صنوف، تعادل در تعداد برگزاری نمایشگاه ها را در نظر می گیریم

وی با بیان اینکه برای برپایی نمایشگاه مبل و منبت و یا فرش برای هر 12 ماه حتی متقاضی داریم، عنوان کرد: با این وجود به دلیل احترام به صنوفی که در واقع مالیات می دهند در نهایت حداکثر با برگزاری دو نمایشگاه مبل در سال موافقت می کنیم چرا که نمی شود که این صنوف در شهر کار کنند و بقیه سود را ببرند، از این رو در تعداد نمایشگاه ها تعادل را حفظ می کنیم که کسی آسیب نبیند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه باید هم تعداد، هم تاریخ برگزاری و هم کالاهای عرضه شده هدفمند و برنامه ریزی شده و در نهایت برای منفعت مردم و کسبه باشد، ادامه داد: گاهی هم نیاز است از تجارت استان های دیگر در برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا بهره گرفت اما همه این موارد باید حساب شده و با برنامه باشد.

*اتاق اصناف پاسخگو شود

به گزارش رودآور، امید آنکه اتاق اصناف تویسرکان و همدان زین پس، برای رعایت حقوق شهروندان و اوضاع و احوال اقتصادی آنان و بخصوص بازار تویسرکان، با در نظر گرفتن تمامی شرایط به برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا به شکلی هدفمند حتی با رویکرد معرفی سوغات شهرستان حین برگزاری چنین نمایشگاه هایی گام بردارد تا نه سیخ بسوزد و نه کباب.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان