آخرین اخبار

3. دى 1398 - 1:18   |   کد مطلب: 36874
مسئول انجمن گردوی تویسرکان با تأکید بر اینکه ثبت گردو به نام شهرستان در دو سازمان بین المللی، در اقتصاد مردم این دیار اثرگذار است، گفت: جهانی شدن گردوی تویسرکان با ثبت در این دو سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد(فائو) و سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)، زمینه تثبیت موقعیت و برندسازی گردوی شهرستان را در ایران و جهان فراهم می سازد و این امر در اقتصاد شهرستان اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال انتشار گزارشی با عنوان "گردوی تویسرکان در مسیر جهانی شدن/نهالستان گردو، ضامن بقای تولید این محصول برای نسل های آتی" سوالاتی برای برخی از هم استانی ها به وجود آمد که مسیر جهانی شدن یعنی چه و به طور دقیق قرار است چه چیزی جهانی شود و در نهایت این جهانی شدن چه فایده ای برای شهرستان تویسرکان دارد؟

پاسخ این سوال ها گرچه به نوعی در گزارش مذکور آمده بود، اما مجدد ویژه تر به آن می پردازیم.

در این باره «عبدالله قمری» مسئول انجمن گردوی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) یکی از سازمان های زیرمجموعه سازمان ملل متحد است.

وی با بیان اینکه 6 محصول دیگر از کشورمان از جمله پسته رفسنجان هم جهانی شده و در این سازمان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این روزها با پیگیری های انجام شده، جهانی شدن گردوی این شهرستان برای برندسازی آن به صورت جهانی در دستور کار ما است.

مسئول انجمن گردوی تویسرکان افزود: ثبت جهانی برند یک محصول مزیت ها و محاسن رقابتی موفقی را چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای بین المللی برای صادرات فراهم می سازد، از این رو اگر محصولی در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) ثبت شود، می تواند حمایت این سازمان را که کشورهای بسیاری در آن عضو هستند برای خود داشته باشد.

قمری تأکید کرد: برندسازی، یک اصل در اقتصاد امروز است و بی تردید گردوی این شهرستان از آنجا که برخودار از کیفیت و مرغوبیت بالایی است، لیاقت جهانی شدن را هم دارد.

وی با بیان اینکه مسیر جهانی شدن به راحتی انجام نمی شود و پیگیری های مستمری می خواهد، عنوان کرد: در گام نخست با وحدت رویه مسئولان شهرستانی ثبت نشان جغرافیایی ملی گردو به نام تویسرکان رقم خورد تا قدم های بعدی را امیدوارانه تر جلو ببریم.

مسئول انجمن گردوی تویسرکان تصریح کرد: بالاخره با ارسال اسناد و مدارک معتبر به وایپو که نشان از عجین بودن گردو با اقتصاد، فرهنگ و آداب و رسوم مردم تویسرکان داشت، موفق شدیم گام های بعدی را هم استوارتر برداریم.

قمری ابراز امیدواری کرد که در هشت ماه آینده جهانی شدن گردو نهایی و تویسرکانی ها برای این مهم خرسند شوند.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند که جهاد کشاورزی هم مجددانه از مسیری دیگر برای جهانی شدن گردوی تویسرکان در سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد(فائو) اقدام کرده است تا به عنوان یک میراث مهم کشاورزی نیز در جهان شناخته شود.

مسئول انجمن گردوی تویسرکان تأکید کرد: جهانی شدن گردوی تویسرکان با ثبت در این دو سازمان، زمینه تثبیت موقعیت و برندسازی گردوی تویسرکان را در ایران و جهان بیش از پیش فراهم می سازد و این امر در اقتصاد شهرستان اثرگذار است.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان