آخرین اخبار

13. تير 1397 - 8:00   |   کد مطلب: 32979
گرچه تویسرکان، سبقه تاریخی و فرهنگی بالایی دارند، با آن مردمانی که صبورانه چشم به راه تحقق وعده های مسئولانشان هستند، اما در سالیان گذشته و به ویژه در سال های اخیر از امکانات تفریحی و رفاهی مطلوبی آنچنان که باید برخوردار نبوده اند، امید آن که متولیان امر پاسخگوی مطالبات به حق مردم این شهرستان باشند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال گلایه مندی مردم از روند کار مسئولان تویسرکانی در رابطه با فضا و مبلمان شهری کم توجهی آنان به حفاظت از آثار تاریخی و گردشگری در این شهرستان بر آن شدیم تا امروز پیگیر مطالبات مردمی در این حوزه ها باشیم، به ویژه این روزها که تنها یک ماهی دیگر به عید نوروز باقی نماده است.

خوانندگان خوب رودآور در جریان انتشار گزارشی با عنوان "مسئولان تویسرکانی چگونه گردشگران نوروزی را جذب و حفظ می کنند؟!آرامگاه میررضی آرتیمانی دیگر زیبا نیست/ میررضی در سیطره زباله ها و محوطه ای نازیبا" هستند که 22 اسفند سال 93 در این سایت منتشر شد، نزدیک به سه سال است از انتشار این گزارش می گذرد و هنوز هم که هنوز مشکلات این منطقه حل نشده است.

*بالاخره متوجه بعد از سال ها متوجه نشدیم که چه چیزی می خواهند در مسیر آرامگاه میررضی بسازند!

در مسیر میررضی هم نمایی سنگی شاید در ظاهر سنگی ساخته شده است اما معلوم نیست چیست!

علیرضا یکی از شهروندان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر لطف بفرمایند برای مردم توضیح بدهند این چی هست که در جاده منتهی به آرامگاه میررضی ساخته اند؟ و بفرمایند که ان شاءالله در کدام مراسمی قرار هست که مثلا افتتاح شود.

*وعده های انتخاباتی عملیاتی نشده/مطالبات مردم کی پاسخ داده می شود؟!

وی اظهار کرد: مگر نه این است که شورای شهر به مردم قول و وعده های انتخاباتی بسیاری دادند؟ پس مشکلات ین منطقه کی می خواهد حل شود، شنیدم یکی از همین مسئولان وعده داده بود که یادمان شهدای گمنام که در همین مسیر وقاع شده تا پایان سال جاری تکمیل می شود! یکی نیست به اینان بگوید اعضا محترم شورای شهری که وعده داده بودید قول های انتخاباتیتان چه شد؟ یا تنها درگیر درگیری های لفظی داخلی هستید و مردم را فراموش کرده اید؟

این شهروند تویسرکانی افزود: مسئولانی که به مطالبات مردمی پاسخی نمی دهند در پیشگاه خدا و مردم مسئولند. کاش کمی هم به فکر مردم باشند.

شهروند دیگری هم اظهار کرد: هنوز محوطه اطراف برخی از آثار تاریخی همچون آرامگاه میررضی محلی برای رها شدن زباله ها شده و اگر از قسمت پشت ساختمان آرامگاه نگاهی بیاندازیم این زباله ها قبل رویت است.

کمی به عقب تر باز می گردیم استاندار همدان در 20 اردیبهشت ماه سال 93 قول ساخت پارک مجهز به تویسرکانی‌ها داده بود  سند آن خبری است که در خبرگزاری فارس منتشر شده است و  البته شرکت‌کنندگان همایش پیاده‌روی خانوادگی تویسرکان هم این موضوع را شنیده و تأیید می کنند.

مضاف بر آن که این برنامه یعنی همایش ورزش صبحگاهی تویسرکان حتی از شبکه سه سیما هم پخش شد.

البته موضوع به اینجا هم ختم نمی شود، 22 مرداد ماه همان سال یعنی سال 1393 هم شاهد انتشار خبری در خبرگزاری دولتی(ایرنا) بودیم که در آن آمده بود"مرحله اجرایی طرح ساخت ˈپارک شهرˈ روز چهارشنبه با حضور استاندار همدان در زمینی به مساحت 27 هزار متر مربع در محدوده گلزار شهدای گمنام در تپه نور الشهدا تا آرامگاه میر رضی الدین آرتیمانی شهرستان تویسرکان آغاز شد."
 

*سال های 94، 95 و 96 هم گذشت، وعده استاندار همدان محقق نشد
در آن خبر آمده که "به گزارش ایرنا استاندار همدان در این آیین از تامین 50درصد از مجموع اعتبارات مورد نیاز برای ساخت این پارک توسط استانداری همدان خبر داد و گفت: راه دسترسی عموم مردم به این پارک به عنوان یک مرکز تفریحی و فرهنگی باید تسهیل شود.
ˈمحمد ناصر نیکبختˈ افزود: این طرح باید موجب بهره وری حداکثری از ظرفیت فرهنگی تپه نور الشهدا و آرامگاه شاعر و عارف بزرگ ˈمیررضی الدین آرتیمانیˈ شود.
شهردار تویسرکان نیز در این آیین گفت: این پارک شامل آب نما، آبشار، مجتمع ورزشی، محوطه آمفی تئاتر روباز و پارکینگ اختصاصی است که در مرحله اول اجرا به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
ˈمحمد کاظم گمارˈ افزود: تا کنون اعتباری معادل یک میلیارد ریال برای پیشبرد مراحل مقدماتی این طرح هزینه شده است.
ایجاد مراکز تفریحی و فرهنگ محور یکی از نیازهای روشن مردم تویسرکان است که ایجاد پارک شهر با محوریت تپه نور الشهدا و آرامگاه میررضی گام موثری در این زمینه یه شمار می رود."

اردیبهشت و مرداد ماه سال های 94، 95 و 96 هم آمده و رفت، اما وعده استاندار محقق نشده است و هنوز هم که هنوز تویسرکانی ها چشم انتظار نشسته اند.
*تپه نورالشهدا پس از گذشت بیش 5 سال ساماندهی نشده
به گفته الوندی یکی از شهروندان تویسرکانی معلوم نیست چرا این همه خلف وعده می شود، اگر نمی توانستند قولی هم نمی دادند، تپه نورالشهدا از سال 91 سازماندهی خاصی نشده، چرا که همه می دانیم اواخر خرداد ماه سال 91 در این تپه پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در خاک آرمیده شدند و با گذشت این همه سال خبری ویژه ای از ساماندهی گلزارشان نشده است.
وی تصریح کرد: از طرفی دیگر وعده های مرتبط با ساخت یک پارک توریستی هم راه به جایی نبرده است، درخواستمان از مسئولان آن است که ابتدا سر و سامانی به گلزار شهدای گمنام بدهند و بعد پارک توریستی.
*تویسرکانی ها چشم به راه بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی تپه نورالشهدا و آرامگاه میررضی

گمار هم یکی دیگر از شهروندان تویسرکانی است، وی با تأکید بر اینکه ما مردم این شهر همچنان منتظر بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی دو مکان تپه نورالشهدا و آرامگاه میررضی هستیم، گفت: متأسفانه مسئولان متولی آن گونه که باید به آثار فرهنگی و تاریخی شهر بهایی نمی دهند.

* با اقدامات غیرکارشناسانه زیبایی محوطه آرامگاه حیقوق نبی(ع) را گرفته اند

وی اظهار کرد: تویسرکان، شهرستانی فرهنگی با تاریخی کهن است اما اگر یک روز مسافری ناشناخته به این شهرستان مسافرت کند پی به هزاران مشکل آن می برد، از محوطه حیقوق نبی(ع) که هنوز طرح توسعه اش ساماندهی نشده تا آن ستون ها و پایه های برقی که نما و زیبایی آرامگاه مطهر این پیامبر را گرفته است.

* پارک ها و مکان های تفریحی موجود تویسرکان رنگ و رویی ندارند

شهروند دیگری هم عنوان کرد: متأسفانه تویسرکانی ها از پارک های مناسب برای تفریح و سرگرمی برخودار نیستند، پارک اطراف آرامگاه حیقوق نبی(ع) که از رونق افتاده و دیگر پارک هایی همچون پارک شهرک قائم(عج) هم رنگ و رویی ندارد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ گرچه تویسرکان، سبقه تاریخی و فرهنگی بالایی دارند، با آن مردمانی که صبورانه چشم به راه تحقق وعده های مسئولانشان هستند، اما در سالیان گذشته و به ویژه در سال های اخیر از امکانات تفریحی و رفاهی مطلوبی آنچنان که باید برخوردار نبوده اند، امید آن که متولیان امر پاسخگوی مطالبات به حق مردم این شهرستان که بیش از 750 شهید تقدیم نظام کرده اند، باشند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان