آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1395 - 11:24   |   کد مطلب: 22915
از علی اکبرهای خمینی تا علی اکبرهای سیدعلی
جبهه های مقاومت و اقتصاد مقاومتی با فکر جوانان در حرکت است
روزگاری علی اکبرهای امام خمینی(ره) کشور را از گزند دشمنان اسلام و انقلاب نجات دادند و امروز علی اکبرهای سیدعلی با حضور انقلابی خود در جبهه های مقاومت و اقتصاد مقاومتی در راستای اعتلای میهن عزیزمان گام های بزرگی برداشته اند.

به گزارش خبرنگار رودآور، فردا روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) است، روزی که در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان روز جوان نامگذاری شده است.

حضرت علی اکبر (ع) فرزند بزرگ امام حسین(ع) است، در یازدهم شعبان سال 33 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود، ایشان جوانی برومند، دلیر، زیبا و بسیار شبیه به نبی مکرم اسلام(ص) بود، امام حسین(ع) می فرمودند: «هرگاه مشتاق دیدار پیامبر(ص) می شدیم به چهره او می نگریستیم»، آری این جوان رشید که دلاورمردی ها و شجاعتش در کربلا بر کسی پوشیده نیست،، نخستین شهید عاشورا از بنی هاشم نام گرفت.

از این رو در راستای الگوگیری جوانان از شخصیت والای حضرت علی اکبر(ع) این روز را به نام روز جوان نامگذاری کرده اند.

حال دفتر تاریخ را در سال 43 ورق می زنیم، جایی که امام خمینی(ره) در آغاز نهضت خود و در زمان تبعید گفت: سربازان ما در گهواره اند، و این گونه شده که سربازان امام خمینی(ره)، 15 سال بعد با بصیرت سیاسی خود و با بهره گیری از آموزه های دینی و رهنمودهای امام راحل در شکل گیری انقلاب اسلامی علی اکبرگونه وارد عرصه شده و سبب ساز پیروزی انقلاب اسلامی بهمن ماه 57 شدند.

چندی نگذشت که سربازان بنیانگذار انقلاب اسلامی که روزی در گهواره بودند، یعنی همان علی اصغرهای خمینی این بار در هشت سال دفاع مقدس به عنوان علی اکبرهای خمینی جانانه با از خودگذشتگی، ایثار، شجاعت و شهادت و شهادت طلبی اجازه ندادند یک وجب از خاک این سرزمین در دستان نامحرمان بیافتد.

و اینجا باز ورقی دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی را زده و به زمان عروج ملکوتی حضرن امام خمینی(ره) و پس از آن به تعیین حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) از سوی خبرگان رهبری به عنوان ولی فقیه و رهبر جمهوری اسلامی می رسیم.

و باز گذشت سال ها و سال ها، این جوانان رشید ساخته تفکر اسلامی، انقلابی بودند که به وصیت امام راحلشان به دنبال راهکارهایی برای خروج از وابستگی به شرق و غرب رفتند و می روند، جوانان توانمند، با استعداد، باهوش و زکاوتی که گاه در عرصه های اقتصادی، گاه در عرصه های علمی همچون، هوا ـ فضا، موشکی، تجهیزات دفاعی، انرزی هسته ای، سلول های بنیادین و گاه در عرصه های اجتماعی و سیاسی یکی پس از دیگری وارد میدان شدند و حتی در راه دفاع از ارزش های والای اسلامی و انقلابی نظام و برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند.

جوانان غیرتمندی به مانند احمدی روشن ها در صحنه های علم و دانش، با شهادتشان قدرت و اقتدار میهنمان را چندین برابر کردند.

حالا این روزها، علی اکبرهای سیدعلی در جبهه های مقاومت به عنوان مستشاری و مدافع حرم آل الله به ترویج و اشاعه فرهنگی اسلامی ـ انقلابی و صدور آن به دیگر کشورهای مسلمان و حتی جهان دست زده اند.

مدافعانی حرمی که بسیاری از آنان هنوز جوان هستند و شاید تنها20 سالی از بهار عمرشان گذشته است، از جمله این مدافعان حرم جوان که با حبیب بن مظاهرهای انقلاب همچون سردار شهید همدانی همگام شدند، می توان به شهید مدافع حرم، شهید پاسدار حیدر ابراهیم‌خانی متولد سال 65 از گروه مهندسی رزمی 43 امام علی (ع) ملایر در روز 14 فروردین ماه که در عملیات مستشاری در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در جنوب شهر حلب در مقابله با تروریست‌ها به جمع خیل شهدای مدافع حرم پیوست.

شهید مجتبی کرمی نیز از دیگر علی اکبرهای سید علی است که در سال 65 در  روستای کهنوش از توابع بخش مرکزی تویسرکان شد و چندسالی به عنوان یکی از نیروهای تکاور گردان 154 تیپ انصارالحسین(ع) مشغول فعالیت می شود، وی که از نیروهای سردار شهید همدانی بود در حین مأموریت دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حضرت زینب(س) در مهرماه سال94  به مقام والای شهادت می رسد از این شهید دختری سه ساله به یادگار مانده است.

شهید مجید صانعی نیز که متولد 28 خرداد سال 58 است دیگر شهید مدافع حرم جوان همدانی است که عضو گردان 161 امام حسین(ع) همدان بود و او نیز در مهرماه سال گذشته در دفاع از حرم آل لله به درجه رفیع شهادت نائل می شود از شهید صانعی فرزندی به نام طاها سه ساله به یادگار مانده است.

شهید سید میلاد مصطفوی نیز به عنوان یکی دیگر از علی اکبرهای سیدعلی در سال 65 در شهرستان بهار متولد شد، وی که دارای مهندسی عمران است از سال 85 فعالیت خود را بعنوان خادم الشهدا در اردوی راهیان نور آغاز کرد، وی از بسیجیان گردان 165 امام حسین (ع) شهرستان بهار در جریان عملیات مستشاری در سوریه در آبان ماه سال گذشته به شهادت رسید.

شهید محسن فانوسی از کارکنان گروه مهندسی 43 ملایر نیز از دیگر شهدای جوانی بود که آبان ماه سال 94 به عنوان شهید مدافع حرم شناخته شد.

باید گفت که خبر شهادت مرتضی ترابی از گردان حضرت علی‌اصغر (ع)، تیپ 32 انصارالحسین (ع) همدان را در بهمن ماه سال گذشته همانند خبر شهدای دیگر استان را غرق ماتم کرد.

 علی اکبرهای سیدعلی در عرصه های اقتصاد مقاومتی نیز جهادگرانه آستین های خود را بالا زده اند و در زمینه های متعددی همچون تبیین منویات رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف از جمله گلخانه داری، دامپروری، پرورش ماهی و زنبور عسل و ایجاد کارگاه های کوچک و متوسط زودبازده در راه اعتلای ایران اسلامی گام های مؤثری برداشته اند.

که در این میان می توان به جوان نمونه تویسرکانی در ایجاد گلخانه در روستای حاجی آباد اشاره کرد، که گزارشی از فعالیت های اقتصادی این جوان نمونه در خبری با عنوان " گله مندی های کارآفرین نمونه با تولید 5 محصول/عدم سیاست حمایتی قطع کننده حلقه نهایی اقتصاد مقاومتی است " آمده است.

و یا دیگر جوانانی که در عرصه های فرهنگی حضوری فعال دارند که در گزارش " تاج پادشاهی بر سر نخبه قرآنی روشندل کشوری/مسئولانی که چشمانشان را به روی روشندلان بسته اند" به بانوی جوان روشندلی اشاره شده که زندگی خود را برای قرآن آموزی وقف کرده است.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان