آخرین اخبار

16. اسفند 1395 - 22:12   |   کد مطلب: 27199
یادداشت/محمدعبدالهی
بمب ساعتی دولت اعتدال
محمد عبدالهی در یادداشتی نوشت: دهم اسفند ماه، FATF مجددا ایران را در لیست سیاه خود قرار داد و اعلام کرد ایران تنها تا ژوئن 2017 (خرداد 96) زمان دارد تعهدات خود را اجرایی کند، در غیر این صورت اقدامات مقابله‌ای خود را علیه ایران از سر می‌گیریم.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دهم اسفند ماه،  FATF  مجددا ایران را در لیست سیاه خود قرار داد و اعلام کرد ایران تنها تا ژوئن 2017 (خرداد 96) زمان دارد تعهدات خود را اجرایی کند، در غیر این صورت اقدامات مقابله‌ای خود را علیه ایران از سر می‌گیریم.

برطبق  این اولتیماتوم اگر ایران، تا خرداد 96 به تعهدات محرمانه ای که دولت روحانی به این کارگروه مالی داده است، عمل نکند، این کارگروه، کشورهای دیگر را وادار خواهد کرد تا در تعاملات مالی خود با ایران، تجدیدنظر کنند.

اسفناک تر آنکه، 1 روز قبل از آن، وزیر کشور خبر از استقرار کارشناسان پولشویی بین‌المللی در ایران داد. البته به بهانه ردیابی و بلوکه کردن درآمدهای ناشی از ترانزیت مواد مخدر!!

اما تعهدات محرمانه دولت روحانی به FATF  چیست؟! کارویژه اصلی FATF مقابله با فعالیت مالی سازمان هایی است که مطابق تعریف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی سردمدار این اتحادیه، "تروریستی" خوانده میشوند. همه میدانند مقصود غرب از گروه های تروریستی، ابدا تروریسم دولتی اسرائیل، گروهک های تجزیه طلب، قومیتی و اپوزیسیون کاشته شده در کشورهای اسلامی و.. نیست. بلکه هدف صرفا اشراف اطلاعاتی بر منابع و سیستم‌های مالی کشورهای هدف و اعمال فشارهای مالی بر افراد، نهادها و سازمان هایی است که در لیست تحریم های سازمان ملل و امریکا قرار دارند. سپاه پاسداران، صدا و سیما، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، وزارت اطلاعات، سازمان صنایع دفاعی، صنایع مختلف داخلی نظیر صنایع پارچین و هواپیمایی مرکز تحقیقات و فناوری دفاعی و... در داخل کشور و حزب الله لبنان، حماس، انصارالله یمن و.. و همه بازوهای مقاومت ضداسرائیلی در منطقه هدف اصلی این اهرم مالی کشورهای غربی هستند.

- اما چرا دولت روحانی، حاضر به سخن گفتن از تعهدات پذیرفته شده خود در قبال این کارگروه نیست و عناصر مرتبط با اعمال و اجرای این تعهد در وزارت خارجه و بانک مرکزی، فعلا سکوت کرده اند؟!

- چرا رئیس جمهور به افکار عمومی پاسخ نمیدهد که ارتباط مذاکرات هسته ای با پذیرش تعهدات محرمانه با FATF چیست؟! آیا نظارت بر سیستم مالی کشور هم جزء ملحقات برجام است؟! و آیا تعطیلی هسته ای کشور، برای نشان دادن حسن نیت! و صلح طلبی! به آمریکا و اروپا، کدخدا و ناخداها، کافی نبود که دولت چنین امتیازی هم به آنها واگذار کرده است؟!

- چرا مفاد این تعهد دولت روحانی هم، همچون قراردادها و تعهدات دیگر این دولت، محرمانه و دور از چشم مردم و رسانه های داخلی است؟!

- چرا دولت بدون اجازه مجلس و دستگاه های نظارتی، اقدام به استقرار عوامل اطلاعاتی و امنیتی FATF در خاک ایران کرده است؟!

- چرا مردم ایران نباید بدانند اگر دولت روحانی تعهدات محرمانه خود به FATF یعنی تحریم داخلی مالی سپاه و دیگر ارگان های وابسته به مقاومت در منطقه را تا خرداد ماه انجام ندهد، ایران را با دست خود اقدام به افتادن از چاله تحریم هسته ای به چاه تحریم های مالی این اتحادیه کرده است؟!

در صورتی که روحانی در انتخابات اردیبهشت 96 رای بیاورد، با تکیه بر همین تعهدات شرم آور و پنهان به این کارگروه، علنا در برابر سپاه و نهادهای حاکمیتی قرار خواهد گرفت و اگر رای نیاورد، این بند و زنجیر خودخواسته را به عنوان میراثی شوم و تحقیرآمیز برای رئیس جمهور بعدی باقی خواهد گذاشت. علت سکوت موقت دولت در این باره نیز همین است.

دولت روحانی با تسلیم شدن در برابر خواسته های لایتناهی دولت های غربی، و با حربه روانی و رسانه ای ترساندن مردم از "ونزوئلا شدن"، عملا کشور را به سوی "لیبی شدن" پیش برده است. با دوگانه دروغ " یا برجام یا جنگ"، نه تنها جنگ را از کشور دور نکرده است، که با برجام، FATF و... بستر شکست در هر جنگ احتمالی در آینده را فراهم آورده است.

 

هنوز زود است که بدانیم دولت 4 ساله روحانی، ایران را چند سال به عقب برده است...

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان