آخرین اخبار

9. مهر 1396 - 12:44   |   کد مطلب: 30765
امروز در جای جای تویسرکان در روز عاشورای حسینی و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش یکپارچه عزای حسینی به پا شد و شهر سراسر غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، شهرستان تویسرکان همزمان با روز عاشورای حسینی، غرق در عزا و ماتم شد و مردم این شهر با حضور در مراسم عزاداری در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی به سوگواری و عزاداری در مظلومیت سیدالشهدا و یارانش پرداختند.

عزاداران این شهر با شور و شعور حسینی به خیابان ها آمدند تا حماسه ای دیگر را به عشق اهل بیت (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان و ندا دهنده حق و آزادگی خلق کنند و شور دیگری را با شعوری که سابقه طولانی از ارادت به مولا و سرورشان دارند، بیافرینند.

امروز نوحه ها و روضه ها رنگ و بوی شهدای مدافع حرم به خود گرفته بود و مداحان بلند می خواندند: سلام فدایی حسین، سلام مدافع حرم

همچنین حرکتی زیبا از تویسرکانی ها؛ امروز زباله ها وظروف یکبار مصرف رها شده در محل عزاداری ها توسط دوستداران اباعبدالله جمع آوری شد تا رفتگری کمرخم نکند.

 امروز نماز ظهر عاشورا به امامت امام جمعه تویسرکان در خیابان شهدا به جماعت و در اول وقت برگزار شد.

در این بین یکی از مغازه داران درابتدای خیابان شهدا برای وضوی عزاداران شلیک آبی تهیه کرد، تا تجدید وضو کنند.

و الله اکبر اذان و اقامه گفته شد و تکبیرالاحرام نماز.

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان پس از برگزاری نماز ظهر، باقدردانی از دسته های عزاداری که همزمان با اذان ظهر به برپایی نماز اهتمام ورزیدند، گفت: امید است سال های آتی این حرکت با استقبال بیشتر مردمی روبرو شود.

وی اظهار کرد: اقامه نماز بزرگترین معروف عاشورا است، چرا که سیدالشهداء و یاران با وفایش در میدان دفاع از حریم اسلام حتی باوجود آماج تیرهای دشمنان به اقامه نماز آن هم به صورت جماعت اهتمام ورزیدند.

زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان