آخرین اخبار

25. خرداد 1397 - 8:58   |   کد مطلب: 34086
جشن پرهیزگاری در تویسرکان برگزار شد
نمازی تنها برای عرض بندگی+ تصاویربیشتر
همزمان با سراسر کشور، نماز باشکوه عید سعید فطر صبح امروز با حضور مردم خداجو و متدین دارالمؤمنین شهرستان تویسرکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، روز عید سعید فطر روز عید بندگی و روز پاداش است، چنان چه جابر از امام باقر علیه السّلام روایت كرده‏ كه آن حضرت فرمود: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمود: چون روز اول شوّال فرا مى ‏رسد منادیى ندا مى‏ كند: اى مۆمنان در این صبحگاه بشتابید براى جوائزتان .[كه به پاداش عبادات رمضان می‏دهند]سپس فرمود: اى جابر جوائز خداوند متعال كه مانند جوائز این پادشاهان نیست.آنگاه فرمود: امروز روز جائزه است.(من لا یحضره الفقیه ج‏1 ص511  ح1478)

و شاعران در وصف آن شعرها گفته اند: عید فطر است و دلم غرق تماشاست/ یاد آن ماه عزیزی که به حق اوج تمناست/ سائل درگه عشقم که امید است بر آن/ هر چه طالب شوم از او همان لحظه مهیاست

توسرکانی ها از همان طلوع آفتاب سجاده های خود را به دست گرفته و به خیابان شهدا آمدند تا بار دیگر پس از 30 روز، روزه داری و عبادت خالصانه در ماه خوبی ها به اقامه نماز عید سعید فطر بپردازند.

سجاده هایی که هنوز آن اشک های زیبای شب زنده داری بر آن خشک نشده  است، سجاده هایی که هنوز بوی "الهی العفو" گفتن ها و "بک یا الله" گفتن های شب های قدر را یادآور است.

مرد و زن پیر و جوان همه مشتقانه بیدار شده اند برای عرض بندگی در درگاه احدیت، جشن پرهیزگاری است دیگر، آن طرف جوانی به همراه خانواده خود در مسیر ابراز خوشحالی می کند و کمی همگام هایشان را استوارتر و سریعتر بر می دارند تا زودتر به محل برگزاری نماز عید برسند و این طرف هنوز هستند دختران و پسران خردسال و کودکی که حتی به سن تکلیف نرسیده اند، اما همراه با والدین خود آمده اند تا از همین کودکی مشق بندگی را بیاموزند.

این عید زیبا و زینت بخش دل ها، تجلی یک ماه روزه داری در ماهی است که عبادات به ویژه تلاوت قرآن در آن، از ماه های دیگر برتری دارد و شب های قدرش می شود سرنوشت ساز یک عمر بندگی.

برخی شرب و شیرینی توزیع می کنند و برخی دیگر با هم روبوسی، عید را به یکدیگر تبریک می کنند تا دل هایشان به یکدیگر نزدیک تر شود.

و اما در این میان هستند والدینی که برای فرزندان خود که روزه اولی بودند هدایایی گرفته و به آنان تقدیم کردند.

امام جمعه تویسرکان در خطبه های نماز عید سعید فطر:
عیدفطر، عید جوایز است/استعدادجوانان ما در دل تحریم ها شکوفا شد

زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان