آخرین اخبار

3. بهمن 1396 - 23:43   |   کد مطلب: 32536
با انتشار گزارشی مبنی بر ابلاغ یک دستورالعمل در راستای ممنوعیت بازدید از گلزار شهدابرای دانش آموزان، نه تنها این موضوع از سوی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس محکوم شد بلکه وزارت آموزش و پرورش هم در اطلاعیه ای در راستای جلب رضایت عمومی قول مساعد برای اصلاح بخشنامه داد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ به دنبال انتشار خبری با عنوان "صدور یک دستورالعمل جنجالی از سوی آموزش و پروش همدان؛ ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت بازدید از گلزار شهدا برای دانش آموزان!/ پاک کردن صورت مسئله یا اجرای زیرپوستی سند 2030 +سند"، در سایت خبری رودآور، واکنش های متعددی از سوی مسئولان و مردم را شاهد بودیم.

در ابتدای آن گزارش آمده بود که "به تازگی مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در دستورالعملی گفته که "عیادت ازجانبازان و بازدید از گلزارشهدا برای دانش آموزان پیش دبستانی و اول،دوم دبستان درمدارس همدان ممنوع می باشد"، این موضوع با واکنش هایی از سوی اقشار مردم و به ویژه خانواده شهدا و جانبازان روبرو شده است و آن را رخنه نگاه سکولار به حوزه تعلیم و تربیت می دانند و اجرای زیرپوستی سند2030."

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بخشنامه را محکوم کرد

و اما در این باره «احد آزادیخواه»  سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس  عنوان کرد که  این اقدام آموزش و پرورش همدان قطعا محکوم است، اقدام وزارت آموزش و پرورش نیز در خصوص این بخشنامه محکوم است و با پیگیری نمایندگان مجلس مواجه خواهد شد.

وی در گفت و گویی که با خبرگزاری فارس ادامه داد که بخشنامه وزارت آموزش و پرورش محکوم است، نمایندگان مجلس موضوع را بی‌پاسخ نمي‌گذارند، به جای این بخشنامه‌ها، به مشکلات فرهنگیان برسید.

در ادامه واکنش ها شاهد بودیم که از سوی ادراه کل آموزش و پرورش استان جوابیه ای برای سایت خبری رودآور ارسال شد، اما از آنجا که فاقد مهر و امضاء بود به روز بعد موکل شد تا شرایط یک جوابیه رسمی را داشته باشد.

همچنین در خبری دیگر از خبرگزاری فارس خزائی مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفته بود که این بخشنامه وزارتی است. دانش‌آموز دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی معمولاً باید به جایی برود که در آن نشاط وجود دارد و از نظر روحی تحت فشار روحی قرار نگیرد که از پایه‌های تحصیلی سوم به بعد این فشار را بر روی دانش‌آموز نداریم.

وی اظهار کرده بود که این موضوع طبیعی است زيرا براي اين سنين به جای آرامستان و گلزار شهدا، می‌توان به دانش‌آموز باغ گل و طبیعت را نشان داد!

قول مساعد وزارت آموزش و پرورش برای اصلاح بخشنامه
با این وجود اطلاعیه ای شب گذشته ساعت 18 و 52 دقیقه در سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد که در آن توضيح مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش پيرامون حاشيه هاي ايجاد شده در خصوص يك تبصره اردويي ذکر شده بود.
در بخشی از ان اطلاعیه آمده است: در پی انتشار یک خبر ، پيرامون حاشيه هاي ايجاد شده در خصوص يك "تبصره اردويي"، مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، جهت تنویر افکار عمومی اطلاعیه ای صادر کرد.

اخيرا در واكنش به انتشار تبصره اي از دستورالعمل اردوهاي دانش آموزي كه فعلا به شكل آزمايشي ابلاغ شده است، شاهد عكس العمل هايي در فضاي مجازي بوديم كه در ارتباط با آن نكاتي را به استحضار مي رسانيم:

یکم: با توجه به اهميت ويژه اي كه وزارت آموزش و پرورش براي مقام شامخ شهدا قائل است و نيز جايگاه پررنگ ارزشهاي والاي اسلامي - انقلابي در متون و كتب درسي و برنامه هاي جاري آموزش و پرورش، قابل درك است كه استفاده از برخي عبارات مانند "ممنوعيت بازديد از گلزار شهدا" در قالب تبصره اي ذيل يك ماده از دستورالعمل اردوهاي دانش آموزي، قطعا نياز به اصلاح داشته و با توجه به آزمايشي بودن دستورالعمل مذكور، در نسخه نهايي مرتفع خواهد شد.

دوم: همچنين بر اساس ديدگاه غالب صاحبنظران حوزه روانشناسي تربيتي، بازديد نوآموزان و كودكان در سنين پيش دبستاني و سالهاي نخستين دوره ابتدايي از آرامستان ها و مراكز درماني به صلاح نبوده و داراي تاثيرات نامطلوب روحي و رواني مي باشد.

به گزارش رودآور، گرچه به نظر قول مساعدی برای اصلاح بخشنامه از سوی متولیان امر داده شده است، اما همچنان در شبکه های مجازی هستند بسیاری از مردم که گلایه مندانه به موضوع نگاه می کنند و نگران که مبدا این بخشنامه در ظاهر اصلاح شود و در باطن اجرایی، شاید آنان تصمینی برای اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش می خواهند.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان