آخرین اخبار

2. فروردين 1394 - 15:09   |   کد مطلب: 12404
معاونت تبلیغ حوزه علمیه آخوند همدان گفت: نمایشگاه یاس کبود در تویسرکان با هدف تبین سبک زندگی فاطمی و نقش ایشان در دفاع از جایگاه ولایت میزبان مردم ولایتمدار شهرستان و مسافران نوروزی است.

«حجت الاسلام مهدی گوگردی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در حاشیه برگزاری نمایشگاه یاس کبود، گفت: نمایشگاه یاس کبود از 29 اسفند ماه سال گذشته افتتاح و تا روز پنجم فروردین سال جاری در مدرسه شهید فرشید هرمزی تویسرکان برای علاقمندان برپا است.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان اسلام بر علیه شیعیان در تمامی اعصار به ویژه در زمان حاضر، اظهار کرد: باید دید چرا جامعه به جایی رسید که به دخت نبی مکرم اسلام(صل الله علیه و آله و سلم) در کوچه سیلی زدند و درب خانه ای که حدیث کسا در آن قرائت شد را سوزاندند؟

وی تصریح کرد: هدف از برپایی نمایشگاه یاس کبود آشنایی عموم مردم با سیره فاطمیه، ائمه معصومین و مقايسه سير تاريخي و نقش و تبيين جايگاه سبک زندگی فاطمی و تبیین جایگاه بانوی دو عالم در دفاع از ولایت است.

معاونت تبلیغ حوزه علمیه آخوند همدان،گراميداشت مقام و منزلت بانوي دو عالم، حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، تبيين ارزش هاي شخصيتي و اخلاقي اين بانوي بزرگ براي جوانان و نوجوانان به خصوص دختران جوان، الگو دهي به جوانان به ويژه دختران براي نيل به سعادت دنيا و آخرت و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه یاس کبود برشمرد.

حجت الاسلام گوگردی افزود: شناساندن سیره و روش حضرت زهرا (سلام الله علیها) به زنان، دختران و خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانیم برای معرفی واقعی ایشان انجام دهیم.

وی ابراز کرد: در نمایشگاه تجسمی یاس کبود غرفه های متعددی ازجمله واقعه عظیم غدیر، حدیث کسا، بیت الزهرا(سلام الله علیها) و نمایش زندگی ساده ایشان و همسر گرامیشان، کوچه بنی هاشم و سیلی خوردن حضرت زهرا(سلام الله علیها)، محل غسل آن حضرت، غرفه ای ویژه تابوت بانوی دو عالم، قبرستان بقیع، نخلستان و چاهی که حضرت علی(علیه السلام ) در آنجا به درد دل می پرداخت، غرفه شهدا و خیمه امام زمان (عج) به صورت نمادین بر پا است.

معاونت تبلیغ حوزه علمیه آخوند همدان با استناد به روایات که باید انسان بیاندیشید از کجا آمده، در کجا قرار دارد و به کجا خواهد رفت، عنوان کرد: یکی از مهمترین بخش های این نمایشگاه راهروی فکر است که با تصاویر، نوشته ها و تابلو نوشته هایی با مضامین و ارزش های والای اسلامی و اخلاقی با شیوه ای ابتکاری به تصویر کشیده شده است.

حجت الاسلام گوگردی افزود: در حقیقت اصل و بنای نمایشگاه با ارائه راهکارهای اسلامی و اصول شیعه برای تبیین اینکه ما از کجا آمده ایم، و در کجا قرار داریم و به کجا خواهیم رفت برپا شده است.

وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه یاس کبود صبح ها از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 15 تا 19 از نمایشگاه بازدید کنند، عنوان کرد: همزمان با برپایی نمایشگاه، مراسم قرائت حدیث شریف کسا در ساعت 10تا 11 صبح و روضه خوانی در ساعت 15 تا 16 توسط مدحان تویسرکانی نیز برگزار می شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه زنان و دختران ما بزرگ‌ترین الگو را دارند، افزود: با استفاده از روش‌های زندگی ایشان و همچنین الگو قراردادن سیره حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) می‌توانیم مانند ایشان زندگی پرافتخاری را داشته باشیم.

حجت الاسلام گوگردی با بیان اینکه نمایشگاه یاس کبود نمایشگاهی است که به صورت مردمی و خودجوش برپا شده است، گفت: در برپایی نمایشگاه هم روحانیون و طلبه های جوان حضور دارند و هم دانشجویان و هیئت شهدای گمنام شهرستان تویسرکان، که این مطلب نمایانگر وحدت حوزه و دانشگاه است که به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

وی ابراز کرد: انتظار می رفت مسئولان تویسرکانی برای تحقق برنامه های فرهنگی در راستای تعمیق باورهای دینی و اسلامی نیز وارد میدان می شدند و به این مجموعه در برپایی نمایشگاه کمک می کردند، اما متأسفانه حتی خود نیز برای بازدید از نمایشگاه حضور نیافتند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان