آخرین اخبار

16. بهمن 1395 - 0:21   |   کد مطلب: 26576
یک جان 26 ساله تویسرکانی با توجه به رشته تحصیلی خود دست بر روی زانوهای خود گذاشته و یا علی گویان در عرصه هایی از جمله کاشت زعفران، داربستی کردن انگور، پرورش مرغ و بوقلمون، پرور زنبور عسل و اصلاح درختان میوه فعالیت می کند و می خواهد سال آینده نهالستان گردویی را با دو هزار اصله درخت گردو ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روز اول عید نوروز بود که مقام معظم رهبری با تعیین عنوان شعار سال با نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" برای چندمین سال متوالی به موضوع اساسی نجات کشور از تحریم ها و رسیدن به پویایی اقتصادی با سرعت هرچه بیشتر یعنی اقتصاد مقامتی پرداختند.

موضوعی که شاید این روزها از سوی برخی مسئولان متولی تنها به برگزاری همایش ها ختم می شود، اما این افراد عام جامعه هستند که مانند همیشه گوش به فرمان ولی خود پا به میدان گذاشته اند و لبیک گویان حتی با کمبود امکانات در ابتدا برای خود و خانواده و بعد با هدایت و سمت و سو دادن تفکر کارآفرینی برای دیگران، اشتغال ایجاد می کنند.

و در این میان به سراغ جوان 26 ساله تویسرکانی می رویم که در رشته کشاورزی تحصیلات عالیه خود را گذرانده است و این روزها برای گذراندن زندگی خود و خانواده اش در عرصه های اقتصاد مقاومتی فعالیت می کند و به عنوان یکی از الگوهای جوان کارآفرین، معرفی شده است.

«سید صابر نقیبی» جوان بسیجی است که دست بر روی زانوهای خود گذاشته و یا علی گویان در عرصه هایی از جمله کاشت زعفران، داربستی کردن انگور، پرورش مرغ و بوقلمون، پرور زنبور عسل و اصلاح درختان میوه  فعالیت می کند.

در حال حاضر با دستان خالی و بدون دریافت تسهیلات در این عرصه ها واحدهای کوچک اقتصاد مقاومتی به راه انداخته است و تصمیم دارد در راستای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای دیگر دوستان خود از بسیج سازندگی، تسهیلات اقتصاد مقاومتی دریافت کند.

او از آنجا که رشته تحصیلی اش کشاورزی است این روزها را به تحقیق و مطالعه پرداخته است تا سال آینده نهالستان گردوی خود را با دو هزار اصله درخت گردو ایجاد کند.

نقیبی در حال حاضر برای سه نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است و می گوید: با توجه به رشته تحصیلی ام در زمینه اصلاح باغات، آمادگی همکاری و مشاوره در زمینه پیوند زنی گردو به باغداران را هم دارم.

 

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان