آخرین اخبار

19. دى 1397 - 7:01   |   کد مطلب: 25237
یک بانوی تویسرکانی با آموزش بیش از هزار بانوی روستایی در عرصه صنایع دستی، همگام با آنانی که حرف و عملشان یکی است در پویایی اقتصاد مقاومتی در شهرستان سهیم شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، این روزها به دور از سیاسی بازی های برخی مسئولان در راستای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و تنها اکتفا کردن به همایش ها از سوی آنان، هستند افرادی که خود با تفکر جلورونده پویایی اقتصاد مقاومتی، گام های مؤثری برداشته اند.

تلاش برای تحقق این امر مهم زن و مرد و یا پیر و جوان نمی شناسد، یکی با ایجاد کارگاهی کوچک حداقل برای خانواده خود نان آوری می کند و دیگری که کمی سرمایه اش بیشتر است با کارآفرینی برای چند خانواده منبع درآمدی در این آشفته بازار رکود اقتصادی فراهم می سازد.

سایه سنگین رکود اقتصادی چندین سال است که بیش از پیش بر شهرستان تویسرکان گسترده شده و اما در این میان افرادی هستند که بی توجه به شعارزدگی برخی مسئولان پا به عرصه اقتصادی گذاشته اند.

از این رو به سراغ بانوی نمونه تویسرکانی در عرصه صنایع دستی می رویم، «سمیه محبیان» که همه او را به عنوان یک مربی قلاب بافی می شناسند، 15 سال سابقه آموزش دارد، به طوری که بیش از یک هزار بانوی روستایی را به صورت حرفه ای در بازه زمانی 9 ساله اخیر در فنی و حرفه ای آموزش داده است.

او این روزها آموزش قلاب بافی را به صورت بافت عروسک و انواع لباس، شال و اشارپ انجام می دهد.

محبیان به جز قلاب بافی بافی آموزش سازه های نمدی و مرصع کاری هم در دستور کار خود دارد و این حرفه ها را در خانه صنایع دستی تویسرکان به کارآموزان خود آموزش می دهد.

او می گوید: چه بانوان روستایی و چه بانوان شهری از فعالیت در عرصه های صنایع دستی لذت می برند، اما از آنجا که زمینه های فروش تولیدات آنان فراهم نیست و همه آنان در زمینه بازاریابی نمی توانند موفق عمل کنند نیاز به حمایت مسئولان دارند.

این بانوی موفق تویسرکانی می افزاید: صنایع دستی جز میراث فرهنگی و معنوی یک شهر، استان و حتی کشور است و اگر در این میان مسئولان با یک برنامه ریزی جامعی وارد عرصه حمایتی به ویژه در عرصه بازاریابی شوند، بسیاری از مشکلات افرادی که نمی دانند چگونه تولیدات خود را به فروش برسانند حل می شود.

محبیان از مسئولان خواست به وعده هایشان عمل کنند و با در اختیار قراردادن اعتبارات و تسهیلات لازم آنان را مورد حمایت قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر حمایتی مناسب شود بسیاری از کارآموزان خود می توانند نان آوران خانه هایشان شوند تا کم کم با تأمین معیشت زندگیشان، اقتصاد جامعه هم به سمت پویایی حرکت کند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان