آخرین اخبار

23. دى 1395 - 19:29   |   کد مطلب: 26167
مديرعامل جمعت هلال احمر همدان گفت: انتظار بزرگ از نمايندگان مجلس اين است كه به جمعيت هلال احمر به عنوان يك سرمايه اجتماعي نگاه كنند.

به گزارش رودآور؛ بهروز کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر در حال تدوین است، اظهار کرد: با برگزاری جلسات برنامه‌ریزی می‌شود که طی چند سال آینده باید به کجا برسیم.

وی ‌سرمایه اجتماعی در تمام دنیا را امروزه حلال همه مشکلات دانست و گفت: امروز جامعه ما با مسائل مختلف از جمله اعتیاد مواجه است و سرمایه اجتماعی یعنی با کمک و پشتیبانی یکدیگر این مسائل رفع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: انتظار بزرگ از نمایندگان مجلس این است که به جمعیت هلال احمر به عنوان یک سرمایه اجتماعی فکر کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید نمایندگان مجلس در تخصیص بودجه‌ها و اعتبارات، جمعیت هلال احمر را به عنوان یک ساختار و سرمایه اجتماعی بزرگ در نظر گرفته و توجه ویژه داشته باشند، افزود: انتظار بزرگ از نمایندگان مجلس این است که به جمعیت هلال احمر به عنوان یک سرمایه اجتماعی فکر کنند.

کارخانه‌ای با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران با هلال احمر و سازمان صلیب سرخ در سایر کشورها متفاوت است، تصریح کرد: دلیل تفاوت این است که در ایران یکسری وظایف حکومتی همچون امداد و نجات جاده‌ای و آموزش برای هلال احمر دیده شده که در اساسنامه موجود است.

وی خواستار در نظر گرفتن محاسبات و سهم مالی با تعیین بودجه برای جمعیت هلال احمر شد و ادامه داد: انتظار داریم مجلس نه تنها بودجه، اعتبارات و کمک‌های دولت را به جمعیت کم نکند بلکه بودجه و اعتبارات را افزایش نیز دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان تأکید کرد: بسیار مهم است که جمعیت هلال احمر بزرگتری داشته باشیم چراکه اصولاً جمعیت‌های هلال احمر بزرگ موجب افتخار یک کشور و نشانه توسعه اجتماعی و فرهنگی یک جامعه هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر کارهای فرهنگی، تعامل، دوستی، آموزش رفتارهای صحیح و کار گروهی به جوانان و امداد و نجات جاده‌ای، درمان و پیشگیری حوادث و ... را انجام می‌دهد، یادآور شد: انتظار داریم نمایندگان در ارائه بهتر وظایف و خدمات گسترده به جد کمک کنند.

کارخانه‌ای خواستار کمک مسؤولان و نمایندگان در شهرها شد و خاطرنشان کرد: استانداران نیز در این خصوص می‌توانند کمک کنند، البته استاندار همدان از لحاظ مالی و در بروکراسی‌های اداری کمک جمعیت بوده و خود یک هلال احمری است.

وی با تأکید بر اینکه هلال احمری بودن یک ارزش است نه یک شغل، گفت: نمایندگان باید توجه به هلال احمر را به منصه ظهور درآورند و با توجه به گستره کار جمعیت هلال احمر درک سرمایه اجتماعی را نشان دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار کرد: در صورت توسعه جمعیت هلال احمر جوانان بیشتری جذب این سازمان می‌شوند که موجب کاهش اعتیاد و گسترش بخشش و نیکوکاری در جامعه می‌شود.

وی به رتبه‌های ایران در ارزیابی جهانی این سازمان در بین 144 کشور از لحاظ میزان بخشش اشاره کرد و افزود: رتبه ایران در سال‌های 2012، 2014، 2015 و 2016 به ترتیب 12، 19، 32 و 45 بوده است.

کارخانه‌ای سه معیار اندازه‌گیری جهانی در تعیین رتبه‌ها را برشمرد و تصریح کرد: کمک مالی مردم به یکدیگر، اهدای وقت به صورت داوطلبانه به هلال احمر و کمک به دیگر افراد سه معیار ارزیابی است که متأسفانه رتبه ما روز به روز افت دارد که نشان از نیاز به تقویت و توسعه هلال احمر است.

وی تقویت و توسعه هلال احمر به منظور دمیدن روح تعامل، نوع‌دوستی و روحیه بخشش را ضروری دانست و ادامه داد: ممکن است از نظر آماری هم کمک کنیم اما شاید در دنیا نتوانستیم خوب خدمات را معرفی کنیم که جایگاه بهتری داشته باشیم بنابراین نیاز به توجه ویژه مسؤولان است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان