آخرین اخبار

10. خرداد 1393 - 16:05   |   کد مطلب: 13739
استاندار همدان گفت: استان همدان بهترین و زیباترین موزه دفاع مقدس را به لحاظ انتقال حس جبهه و جنگ و دوران دفاع مقدس در سطح کشور دارد.

به گزارش رودآور به نقل از ایسنا، "محمد ناصر نیکبخت" در حاشیه بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان این مجموعه را یکی از مهم ترین بخش های فرهنگی در استان دانست و افزود: بدون شک موزه همدان در فضا سازی دوران دفاع مقدس در کشور شاخص و مثال زدنی است.

وی اضافه کرد: موزه دفاع مقدس همدان شاید از نظر وسعت و گستردگی همانند موزه های دفاع مقدس در سایر استان های کشور نباشد اما می توان گفت که حضور در این محیط تداعی کننده روزهای دوران دفاع مقدس بوده و نسبت به چند استان دیگر منحصر به فرد است و بهترین حس را از دوران هشت سال ایثار و دلیرمردی به بازدیدکنندگان منتقل می کند.

نیکبخت هم چنین تصریح کرد: در طول دوران جنگ تحمیلی همه ی دنیای استکبار برعلیه ایران بود اما فرزندان امام (ره) با حمایت ملت و امت میهن به دشمن بعثی نشان دادند که خاک ایران مقدس ترین خاک بوده و هیچ کس قدرت جدا کردن حتی ذره ای از این خاک را ندارد و این خاک پاک تا همیشه متعلق به ایران خواهد بود.

استاندار همدان ضمن تقدیر از مسئولان باغ موزه دفاع و تمام کسانی که در ساخت و توسعه این مجموعه مهم فرهنگی تلاش کرده اند اظهارکرد: مدیران در بحث فضا سازی این موزه به خوبی توانسته اند دلاورمردی ها و رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهند.

وی با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» خاطرنشان کرد: امسال، سال فرهنگ است پس ایجاد چنین مکان هایی در جهت رواج دادن فرهنگ از خودگذشتگی و آشنا کردن نسل جوان با دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

نیکبخت در پایان گفت: دولت آمادگی لازم برای همراهی و همیاری هرچه بیشتر در جهت پیشبرد اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان و موارد مربوط به پروژه باغ موزه را دارد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان