آخرین اخبار

14. خرداد 1393 - 13:27   |   کد مطلب: 13820
چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی در سراسر دنیا وجود دارد که از آنها دیدن کنید تازه می فهمید در دنیا چه خبر است. مثلا اگر فیلم Gravity را دیده باشید، متوجه می شوید آن بالاها دنیا به طرز عجیبی زیبا است و هیجان و عظمتی که ارتفاعات وجود دارد را ما در زمین نمی توانیم، درک کنیم.

به گزارش رودآور به نقل از برترین ها، هرچه بیشتر از زمین کنده می شوید، چشم‌اندازهای زیباتری هم می بینید. به جای اینکه در کنار رودخانه و روی چمن بساط چای و قلیون و جوجه کباب راه بیندازید، یک کم هزینه کنید و بروید جاهای دور و بلند و مرتفع. هر چه بالا تر بروید، هیجان بیشتری را تجربه خواهید کرد و لذت بیشتری هم خواهید برد.

چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی در سراسر دنیا وجود دارد که از آنها دیدن کنید تازه می فهمید در دنیا چه خبر است. مثلا اگر فیلم Gravity را دیده باشید، متوجه می شوید آن بالاها دنیا به طرز عجیبی زیبا است و هیجان و عظمتی که ارتفاعات وجود دارد را ما در زمین نمی توانیم، درک کنیم. در سال‌های اخیر بر تعداد ساخت‌وسازهایی که به گردشگران چشم‌اندازهای زیبا ارائه می‌کنند افزوده شده است. البته برخی از آن‌ها برای افرادی که از ارتفاع ترس دارند مناسب نیست.

1. چشم ‌انداز کوه تیان‌من که در استان ژانگ جیاجی چین قرار دارد. چینی‌ها آن در کنار صخره‌ای به ارتفاع ۱۴۳۲ متر پلی ساخته‌اند و قسمت زیادی از این پل شیشه‌ای است و در هنگام راه رفتن روی این مسیر، می‌توان زیر پا را دیدید.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

2. چشم‌انداز برج ویلیس (Willis Tower) قبلا برج سیرز، ساخت سال ۱۹۷۳، نام یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان و از نمادهای شهر شیکاگو است. این ساختمان ۱۱۰ طبقه و ۵۲۷ متر ارتفاع دارد و کماکان بلندترین ساختمان آمریکا و سومین برج بلند دنیا است. سالانه بیش از یک میلیون نفر از این آسمان‌خراش دیدن می‌کنند. این محفظه شیشه‌ای در طبقه ۱۰۳ و در ارتفاع ۴۱۲ متری از سطح زمین قرار دارد. تصور کنید! از ارتفاع بیش از 400 متری زمین را تماشا کنید! ولقعا هیجان بسیاری دارد.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

3. مدام در جنگل بالا می روید و بالا می روید و بالا می روید تا از بلندترین درخت جنگل هم بالاتر قرار می گیرید. این تعریف ساده ای از مسیر پیاده روی در ارتفاع ۴۰ متری بر فراز جنگل است که در جنگل پورا واقع در ایالت مکلن‌بورگ فورپومرن آلمان قرار و یکهزار و 250 متر ارتفاع دارد.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

4. چشم‌انداز برج ایفل در پاریس پایتخت فرانسه که همچون آهن‌ربا سالانه میلیون‌ها نفر را به سوی خود جذب می‌کند. ایستادن در بالای ایفل دوست داشتنی یکی از آرزوهای بیشتر مردمان جهان است.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

5. ساختمان تجارت جهانی در شانگهای چین. چشم‌انداز این ساختمان در طبقه ۱۰۰ و در ارتفاع ۴۷۴ متری از زمین قرار گرفته است. ۸۰ یوان (اندکی بیش از ۱۲ دلار آمریکا) بهای بلیط ورود به این چشم‌انداز است.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

6. چشم‌اندازی برفراز کوه‌های آلپ در فرانسه. این چشم‌انداز شیشه‌ای در ارتفاع ۳۸۴۲ متری بنا شده است. به هیچ عنوان به لبخندهای این افراد توجه نکنید، ایستادن در چنین ارتفاعی آن هم در یک محفظه شیشه ای که چشم انداز 360 درجه به شما می دهد، هیجان و شادی بسیاری دارد.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

7. یکی از جاذبه‌های سنگاپور ۱۸ درخت غول‌پیکر جادویی است که با استفاده از انرژی خورشیدی برق آن تامین می‌شود. ارتفاع این درختان بین ۲۰ تا ۵۰ متر است. بر روی بدنه این درختان انواع گیاهان زیبا و کمیاب کاشته شده است. گفته شده که هزینه ساخت این درختان تا یک میلیارد دلار بوده است. دو درخت با پلی به طول ۱۲۸ متر در ارتفاع ۲۲ متری به هم مرتبط شده‌اند که چشم‌انداز زیبایی را ارائه می‌کنند.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

8. ایستادن در لبه پشت بام وحشت خاصی را به دل آدم جاری می کند. حالا تصور کنید روی لبه پرتگاهی به بلندی بالاتر از 2 هزار متری قرار بگیرید که می دانید زیر پای شما پرتگاه و سنگ و صخره و احتمال مرگ است. خدایی ترس زیادی دارد. اما به هیجانش می ارزد. این پلاتفرم به شکل ایکس و از جنس فولاد در کوه‌های آلپ آلمان در منطقه گارمیش در ارتفاع ۲۰۸۰ متری قرار گرفته است. این سازه در سال ۲۰۱۰ میلادی افتتاح شد و تماشای چشم‌انداز از روی آن رایگان است.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

9. برج شهر ساحلی بلاک پول (Blackpool) در انگلیس در سال ۱۸۹۴ ساخته شده و دارای ارتفاع ۱۵۸ متر است. این برج دارای سه چشم‌انداز در ارتفاع ۱۱۶، ۱۲۵ و ۱۳۱ متری است. سالانه ۶۵۰ هزار نفر از این برج دیدن می‌کنند.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

10. برج تلویزیون برلین که قبل از وحدت دو آلمان در قسمت شرقی شهر ساخته شده بود. این برج با ۳۶۸ متر، بلند‌ترین بنای آلمان است و گردشگران می‌توانند در رستوران چرخان آن به هنگام صرف غذا، پایتخت آلمان را از زاویه‌های گوناگون تماشا کنند.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

12. برج خلیفه که در شهر دبی امارات متحده عربی واقع شده با ۱۶۳ طبقه و ۸۲۸ متر ارتفاع یکی از بلند‌ترین آسمان خراش‌های جهان است. این برج دارای هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر، یک کتابخانه و همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق که توسط جورجیو آرمانی طراحی شده‌اند.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

13. برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر بلند‌ترین برج ایران است که بر تهران چشم‌انداز دارد.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

14. چشم‌انداز گرند کنیون، پارک ملی آمریکا در ایالت آریزونا در روز ۲۰ مارس سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. این سازه فولادی در ارتفاع ۱۱۰۰ متری قرار گرفته و کف آن با شیشه ساخته شده و علاه بر چشم‌انداز می‌توان عمق دره را نیز تماشا کرد.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر

 

15. برج مخابراتی سیدنی دارای ۳۰۹ متر ارتفاع است که بخش چشم‌انداز آن در ارتفاع ۲۵۱ متری قرار گرفته و به روی عموم باز است.

برو بالا، نترس، حالشو ببر!+تصاویر
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان