آخرین اخبار

10. فروردين 1395 - 8:56   |   کد مطلب: 22360
شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در حالی در حال برگزاری است، که بسیاری از مسئولان به کمپین "نه به تصادفات جاده ای" پیوستند و این امدارسانان هستند که بی توجه به تعطیلات، برای فراهم شدن زمینه های نوروزی شاد و فرح بخش شبانه روز آماده ی آماده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور، نوروز که می شود، بسیاری از دستگاه های اداری روزها قبل، خود را برای رفاه و خدمت رسانی به مردم در این ایام آماده می کنند، هر دستگاه و سازمانی اقدامات لازم را انجام می دهد.

مسئولان درمانی سعی می کنند که پزشکان اورژانس هر لحظه در بیمارستان مستقر باشند، داروخانه های دیگر نیز علاوه بر داروخانه شبانه روزی به نوبت همزمان با این داروخانه برای حدمت رسانی باز هستند.

آتش نشانی هم در این ایام، فعال تر می شوند تا با کوچکترین تماسی در محل حاضر شوند و یا نیروی های خدوم انتظامی که امنیت لحظه به لحظه ایام تعطیلات نوروزی را بیشتر از روزهای دیگر تأمین می کنند.

و اما در این میان این امدادگران جمعیت هلال احمر تویسرکان هستند که همانند بسیاری از دستگاه ها و سازمان های نام برده، بدون توجه به تعطیلات، تنها فکر و ذهنشان امدادرسانی به همشهریان و مسافران نوروزی است.

سال جاری نیز در ورودی تویسرکان از سمت جوکار و در میدان جانبازان، امدادگران جمعیت هلال احمر با چادرهای سلامت، کودکان و پست راهنمایی مسقر شدند.

امدادگران پایگاه ثبات امداد و جاده ای خیرآباد و پایگاه سیار در سه راهی شهر فرسفج هم برای امدادرسانی آماده به خدمت هستند.

«رحمت الله الوندی» رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به اجرای شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، گفت: در چند روز گذشته سه تصادف در محورهای تویسرکان رخ داد که خوشبختانه صدمه جانی به دنبال نداشت.

وی اظهار کرد: واژگونی یک دستگاه نیسان که بار مرغ حمل می کرد در جاده تویسرکان ـ کنگاور سبب مصدوم شدن راننده شد، که امدادگران ما وی را به بیمارستان منتقل کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان افزود: همچنین در محور جوکار ـ تویسرکان نیز شاهد دو واژگونی دو خودروی دیگر بودیم که خسارت جانی به دنبال نداشته بود.

الوندی از استقرار پست امدادی تویسرکان با نام پست شهید سردار شهید حاج محسن عینعلی در میدان جانبازان تویسرکان خبر داد و گفت: در اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، امدادگران ما با ارائه خدمات امدادی، ایمنی، آموزشی و امدادی و نیز توزیع پمفلت ها و بروشورهای آموزشی به دنبال ارائه توصیه های لازم به مسافران در راستای کاهش حوادث در حین مسافرت هستند.

وی به راه اندازی کمپین "نه به تصادفات جاده ای" نیز اشاره و  تصریح کرد: با پیوستن مسئولان ارشد شهرستانی به این کمپین به دنبال فراهم ساختن زمینه ها و انگیزه های لازم برای جلب توجه مردم به کاهش حوادث جاده ای هستیم.

رئیس جمعیت هلال حمر شهرستان تویسرکان افزود: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی که از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۴ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۵ ادامه دارد،  چادری با عنوان "فضای دوستدار کودک" برپا شده است تا فضایی شاد برای حضور کودکان ایجاد کند و هنگامی که والدین آنان مشغول سوال پرسیدن از امدادگران ما در "پست راهنمایی" هستند آنان سرگرم شوند.

الوندی همچنین به برپایی ایستگاه سلامت در این پست امدادی اشاره کرد و گفت: در ایستگاه سلامت نیز خدماتی از جمله تست فشار خون و خدمات امدادی اولیه انجام می شود.

وی از آمادگی صدرصدی نیروی های امدادی و پرسنل جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان در ایام نوروز خبر داد و عنوان کرد: تمام سعی اعضای این جمعیت فراهم ساختن زمینه های مساعد برای آغاز بهاری دل انگیز برای همشهریان و مسافران است.

انتهای پیام/ زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان