آخرین اخبار

10. آبان 1395 - 8:32   |   کد مطلب: 24886
عرصه های اقتصاد مقاومتی نجاتگر معیشت خانواده ها؛
رد پای بسیج؛ اینجا اقتصاد مقاومتی جان گرفته است؛ از صفر تا 100+تصاویر
سه روستایی از هر ریال وام اقتصاد مقاومتی خودشان استفاده کرده اند و تنها با 20 میلیون تومان، در عرصه هایی از جمله گلخانه، تولید کود ورمی کمپوست و پرورش مرغ و خروس بومی وارد شده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور، این روزها شاید خیلی ها حرف از اجرای اقتصاد مقاومتی  می زنند، گاهی همایش برگزار می کنند، گاهی نشست و گاهی هم یک سخنران تمام متن سخنرانی یک روز خود را به این واژه ارزشمند اختصاص می دهد، این موارد همه خوب است، اما در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ارزشمند تر است و از این رو به روستای اشتران از توابع شهرستان تویسرکان می رویم جایی که شنیدیم دو خانواده روستایی همانند دیگر روستاییان حرف و عملشان یکی است و در تحقق گفته هایشان آستین ها را بالا زده اند و مردانه و جهادگرانه وارد عرصه اقتصادی شده اند.

حسین صفایی به همراه دو تن از دوستان خود 20 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی دریافت کرده اند و این روزها سه عرصه اقتصادی را از صفر آغاز کرده اند.

وارد گلخانه می شویم، هنوز مراحل نخستین کار هستند، پایه های کار را بنا می کنند، می گوید با راهنمایی های بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی با توجه به بازار فروش قرار است محصولات گلخانه ای همچون گوجه و خیار تولید کرده و روانه بازار کنیم.

صفایی از کسب تجربه از دوستان خود می گوید و آنجا که نیاز به آموزش داشته باشد به سراغ آموختن فوت و فن کار می رود تا در مسیر انتخاب شده کمتر با خطا مواجه شود.

در نزدیکی این گلخانه دست به تولید کود ورمی کمپوست هم زده اند و سمیعی می گوید: گلخانه نیاز به کود دارد و ما معتقدیم کود شیمیایی هم محیط زیست را آلوده می کند و هم کیفیت محصول تولید شده را کاهش می دهد، از این رو با بخشی از همان وام دریافت شده کود ورمی کمپوست تولید می کنیم که به عنوان یک کود طبیعی بسیار به صرفه تر است و برای خاک ضرری هم ندارد و از طرف دیگر سبب افزایش کیفیت و کمیت محصولات گلخانه ای می شود.

صفایی و سمیعی از هر ریال وام اقتصاد مقاومتیشان استفاده کرده اند، کمی آن طرف تر از اتاق تولید کود، محوطه ای را می بینیم که دو روستایی دست به پرورش مرغ و خروس بومی زده اند، مرغ های تخم گذار و جوجه های تزیینی هم پرورش می دهند.

صفایی صاحب سه فرزند و یک نوه است و سمیعی هم سه فرزند دارد، صفایی سابق بر این بر روی قنات کار می کرده است و سمیعی گچکار بوده است و از آنجا که منبع درآمد مناسبی نداشتند، برای اینکه بتوانند خرج و مخارج زندگیشان را تأمین کنند با همفکری و همیاری یکدیگر این گونه پا به عرصه جهادی و اقتصادی گذاشته اند.

سمیعی می گوید: چند سالی است که رکود خاصی بر ساخت و سازها سایه گسترده و ما به ویژه در زمستان ها منبع درآمدی برای تأمین معیشت و حتی نان شب خود نداشتیم، در حالی که امیدواریم با این اقدامات اخیر بتوانیم از پس زندگیمان برآییم.

صفایی هم می گوید: خوشبختانه برای خروس های ما از هم اینک مشتری پیدا شده است و امیدواریم دیگر تولیدات ما هم به موقع بهره برداری شوند و بازار فروش خوبی داشته باشیم و در اینجا ما هم به مانند بسیاری از تولیدکنندگان نیازمند حمایت مسئولان برای بازاریابی هستیم.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان